Adem in, adem uit

Iedere aanbestedende dienst kijkt er graag naar uit; een nieuwe aanbesteding in de markt zetten. Daarin moet je goed voorbereid zijn. Want wat wil je nu eigenlijk uitvragen. En welke partij wil je het liefste? Twee zeer belangrijke hersenkrakers die veel tijd, energie, vergaderen, (digitaal) papierwerk, frustratie en druk opleveren. En dat heb ik het nog niet eens over het daadwerkelijk opstellen van de aanbestedingsprocedure.

Regelmatig vinden er onderzoeken plaats naar de lastenverlaging bij aanbestedingen, maar het blijft, ook in de toekomst, geen sinecure om even een aanbesteding eenvoudig in de markt te zetten. En dat het geld kost, weten we allemaal. Het gaat feitelijk om het goed verantwoorden van het geld van de burger. En dat moet goed worden besteedt.

Lees meer in de nieuwste column van Marielle van der Keur op aanbestedingscafe.nl.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

twee + achttien =